Grupul care deține Clever Taxi și-a anunțat noul director

de: Răzvan Băltărețu
08 02. 2018

mytaxi a cumpărat Clever Taxi în urmă cu câteva luni. Acum anunță că schimbă directorul. Cel de dinainte a decis să se retragă, deși compania era într-o perioadă de succes.

mytaxi este o companie germană care activează în domeniul e-hailing: aplicații care îți permit să comanzi taxi fără să depinzi de dispecerat. E lider pe piața europeană, iar în România e prezentă prin Clever Taxi, pe care a cumpărat-o în iunie 2017. La rândul său, mytaxi e un produs al Daimler.

Noul director mytaxi este Marc Berg. Fostul era Andrew Pinnington. El va rămâne în consiliul de conducere pentru a asigura migrația către noul șef. Cât privește Clever Taxi, compania locală nu trece prin nicio schimbăre. Deocamdată.

Ca statistici, mytaxi a ajuns în 2017 la 75 de milioane de curse, cu o creștere de 337% față de anul precedent. Numărul utilizatorilor activi a ajuns la 11 milioane (cu 194% mai mult față de 2016). Andrew Pinnington a decis să renunțe la poziția sa după achiziționarea Hailo, Clever Taxi și Beat.

Marc Berg, noul director executiv mytaxi.

Ca prezență în România, Clever Taxi e prezentă în circa 20 de orașe din România. Are parteneriate cu câteva mii de șoferi și, de-a lungul timpului, a ajuns să faciliteze accesul la taxiuri pentru câteva sute de mii de utilizatori. În prezent, Clever Taxi așteaptă finalizarea dezbaterii și implementării proiectului noului regulament pentru taximetrie în București.

Aplicația oferă încă din 2014 opțiunea de plată cu cardul sau SMS. Plata electronică este unul dintre avantajele pe care servicii ca Uber l-au adus pe piață. Între timp, dacă regulamentul va fi aplicat, atunci dispeceratele vor avea cea mai mare putere și vor controla și aplicații de e-hailing, dezvoltate la comun de companiile de taxi. Pe scurt, va genera o închidere a unei piețe.

mytaxi operează în 70 de orașe din Europa și America de Sud, cu peste 120.000 de șoferi înregistrați. În 2018, strategia de dezvoltare se concentrează pe îmbunătățirea relațiilor cu șoferii și clienții și găsirea de soluții satisfăcătoare pentru ambele părți.